Met een vaste schil van freelancers maak ik video's, campagnes en content waar ik trots op wil zijn. Met aandacht en liefde voor goede kwaliteit gemaakt.

 

Wat mij onderscheidt van andere videomakers is mijn stevige redactie- en marketingachtergrond. Ik snap wat jij als merk wil vertellen, wat je publiek moet voelen en weet goed hoe ik een verhaal in beeld moet vertellen. Een videomaker met een sterk inhoudelijk oog. 

Romée Steenmeijer.jpg

BIO

Romée Steenmeijer (1988) is creative en videomaker. Ze is kortgezegd goed in: publiek versieren met een dosis creativiteit, humor, vindingrijkheid en een scherpe marketingblik.

 

Video's maken zat er al vroeg in. Ze studeerde theater-, film en televisiewetenschap aan de Universiteit Utrecht en creative filmmaking in Londen. Ze werkte bij verschillende tv-redacties waar ze o.a. promo's maakte voor NPO 2. Ook was zij twaalf jaar redacteur bij tv-quiz met het Mes op Tafel.

 

In 2014 start ze met Mevrouw Romée en sindsdien maakt ze videocontent en (campgane)video's voor verschillende merken als Het Klokhuis, De Nationale Opera, Het Concertgebouw, TUI, Mercedes-Benz etc.

 

In 2017 stond haar werk bij de Beste Social Media Awards tussen reuzen als KLM, HEMA, Netflix en Albert Heijn bij de nominaties voor 'Beste Merk'. Daarnaast werd een ander videoproject bij de Podium Witteman 'Duimpje Omhoog Prijs' genoemd als meest opvallende video van het jaar. Dit is een prijs voor social media gebruik voor klassieke instellingen. Ook valt haar privé social media gebruik op. Ze won in 2016 twee Beste Social Media Awards als Beste Buurman (jury- en publieksprijs).

 

Dat ze een neusje heeft voor wat aanslaat bij mensen is niet gek, want ze deed een Master Marketing aan de Universiteit van Amsterdam en werkte daarna meerdere jaren als brand strategist, social media consultant en was marketingmedewerker op verschillende plekken.