BIO

Romée Steenmeijer (1988) is videoproducent en social media specialist.

Romée begon haar interview- en presentatie carrière bij BNN University, het interne opleidingstraject van BNN, waar zij uit 10.000 jongeren werd gekozen. Snel was ze als presentator en interviewer te zien op o.a. het Nederlands Film Festival, IDFA, De Beste Social Media, het Amsterdam Poëziefestival, Best Kept Secret, VondelCS, de Brakke Grond, Stadsschouwburg Utrecht, De Kleine Komedie, De Nationale Opera en Het Nationale Ballet. Je kunt haar herkennen aan haar humoristische stijl. Door humor, pit en inhoud met elkaar af te wisselen zorgt dat ze nooit de aandacht van het publiek verliest.

 

Video's maken zat er al vroeg in. Ze studeerde theater-, film en televisiewetenschap aan de Universiteit Utrecht en creative filmmaking in Londen. Ze werkte bij verschillende tv-redacties waar ze o.a. promo's maakte voor NPO 2. Ook is zij al acht jaar redacteur bij tv-quiz met het Mes op Tafel en maakt ze online videocontent voor verschillende merken.

 

In 2017 stond haar werk bij de Beste Social Media Awards tussen reuzen als KLM, HEMA, Netflix en Albert Heijn bij de nominaties voor 'Beste Merk'. Daarnaast werd een ander videoproject bij de Podium Witteman 'Duimpje Omhoog Prijs' genoemd als meest opvallende video van het jaar. Dit is een prijs voor social media gebruik voor klassieke instellingen. Ook valt haar privé social media gebruik op. Ze won in 2016 twee Beste Social Media Awards als Beste Buurman (jury- en publieksprijs).

 

Dat ze een neusje heeft voor wat aanslaat bij mensen is niet gek, want ze deed een Master Marketing aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte ze naast haar video-en presentatiewerk meerdere jaren als marketingmedewerker voor o.a. De Kleine Komedie. Nu adviseert ze als social media consultant verschillende bedrijven over hun strategie.